zdjecia na niewidocznych manekinach

 

Czym są zdjęcia na niewidocznych manekinach – typu duch ?

Zdjęcia na niewidocznych manekinach, określane potocznie jako zdjęcia na duchu to coraz częściej wykorzystywany sposób na prezentację odzieży. Tego rodzaju fotografie zastępują powoli najpopularniejszy niegdyś sposób ukazywania ubrań na modelkach. Ale co to tak naprawdę jest i czy warto z tej oferty skorzystać?

Zdjęcia na niewidocznych manekinach polegają na wykonaniu fotografii z odzieżą zaprezentowaną na manekinie. Następnie grafik lub retuszer usuwa manekina ze zdjęcia w programie graficznym. W czasie retuszu dodawane są także elementy zasłonięte na zdjęciu przez manekin.

Sklepy internetowe coraz chętniej korzystają z takiego rozwiązania, ponieważ potrafi ono bardzo dobrze odzwierciedlić faktyczny wygląd produktu. Zdjęcia typu duch ukazują jak ubrania układają się na sylwetce i bardzo dobrze odwzorowują ich rzeczywisty wygląd. Są one w stanie podkreślić charakterystyczne i unikatowe cechy produktu, lepiej niż w przypadku sesji z modelkami. Tego rodzaju prezentacja odzieży to także sposób dużo tańszy niż wykonywanie tzw. lookbook’u.

Nie bez powodu zdjęcia na niewidocznych manekinach wykonywane w technice „duch” stanowią podstawę oferty największych w Polsce producentów oraz dystrybutorów odzieży. Wypełniają także lookbook’i najpopularniejszych światowych marek. Świetnie sprawdzają się bowiem przy każdym rodzaju odzieży. Dodatkowo idealnie i atrakcyjnie oddają jej wygląd.

Niezaprzeczalną zaletą zdjęć typu duch jest ich powtarzalność. Pozwala ona na sukcesywne dodawanie nowych produktów do sklepów internetowych, oraz katalogów drukowanych. Zdjęcia wykonywane przez to samo studio fotograficzne, ale w różnych okresach czasu są bardzo spójne. Nie zdradzają iż były wykonywane w mniejszych seriach. Wpływa to pozytywnie na spójność marki która prezentuje swoją ofertę za pomocą zdjęć na niewidocznych manekinach.

Dla naszego stałego Klienta wykonaliśmy zdjęcia produktowe toreb rowerowych. Docelowo zdjęcia będą sprzedawać produkty na Amazon. W związku z tym Klientowi zależało na możliwie atrakcyjnym przedstawieniu produktów.  Dobre zdjęcia produktowe pozwolą na wyróżnienie się na tle innych podobnych ofert dostępnych na tej platformie.

Jako rozwiązanie zaproponowaliśmy wykonanie zdjęć aranżowanych. W miejsce zdjęć packshot na białym tle, wykorzystaliśmy rower miejski aby lepiej wyeksponować charakterystyczne cechy toreb i pokazać je w ich naturalnym środowisku. Zabieg ten pozwala kupującym zauważyć charakterystyczną cechę toreb Bikezac.  Są nią specjalne haczyki umożliwiające zaczepienie toreb do bagażnika rowerowego. Dodatkowo fotografia produktowa z wykorzystaniem roweru pozwala na ukazanie rozmiaru toreb w odniesieniu do wielkości standardowego koła.

Zapraszamy do obejrzenia efektów naszej pracy.

Ostatnio trafiła do nas firma Go Bears Sp. z o.o. – właściciel marki liquidów do e-papierosów NEAT. Naszym zadaniem było wykonanie serii zdjęć produktowych opakowań dla wszystkich oferowanych przez firmę aromatów. Zdjęcia opakowań zostały tradycyjnie przez nas sfotografowane na białym tle, z delikatnym lustrzanym odbiciem pod produktami.

Ten sposób prezentacji najlepiej sprawdza się w sklepach internetowych gdzie zdjęcia produktowe opakowań na białym tle dobrze eksponują sprzedawane produkty. Zdjęcia wykonywaliśmy w 3 seriach, w których przesyłane były do nas produkty. Zarówno podczas wykonywania zdjęć jak i retuszu produktów staraliśmy się ujednolicić zdjęcia tak aby cała oferta liquidów stanowiła jedną, spójną całość. Wykonaliśmy łącznie ponad 40 zdjęć opakowań dla różnych aromatów.